Powered By Blogger

nedeľa 18. decembra 2016

Budování vztahů a o králíčkovy celkově

Ahoj. Já jsem Amaya a chtěla bych se s vámi podělit o své zkušenosti a povídky ve světě králíků.
Já sama doma mám ušandu teddy red a jmenuje se Shanty. Proč o ní píšu a zmiňuji jí?
Protože navážu příběhem o kamarádství a budování vztahů s králíkem.

Rozhodnete se mít králíčka tak jako já a nic o nich nevíte. Určitě si pozišťujte mnoho informací tak, aby jste se o svého miláčka dokázali pořádně postarat. Aby byl řádně opečováván.
I já jsem si musela vše vyhledat, abych něco nezanedbala a i kolikrát se teď ptám.
Samozřejmostí je mít klec, vodu a jídlo. Ale ne ledajaké nejlepší je bezobilné. Králičky to nadýmá a mají zbytečné problémy. Já dávám ráno a večer na dně misky. Každý den mají mít vkuse seno. Nějaké bylinky, ovoce a zeleninu.

Ale už dost o jídle a přejdeme na budování vztahu.

Se Shanty to 1 a 2 den bylo hrozné. Bála jsem se, že jí to zůstane, ale přitom to byl jen stres. Kousala a vztekala se. Takže když si přivezete králíčka neberte ho hned do ruk. Dejte mu tak den až dva aby si na vás a nové okolí zvykl. Dále ho můžete pustit, aby se proběhl a jen tam tak seďte dokud k vám nepřijde. Já ji zvedala, abych ji učesala, ale to dělejte až po několika dnech. Prvně s králíčkem budujte důvěru. Hlaďte ho, dávejte mu pamlsky a jídlo z ruky. Až si na vás zvykne tak zkoušejte postroj a chovat ho, česat.
Jen tak si sedněte a sledujte ho. Někdy je to vážně zábava.
Srandovní příběh:
Jednou tak sedím a Shanty okolo mě skákala a vydávala zvláštní zvuky, běhala za mnou a já si tak říkala co s ní je ? Není jí něco, není nemocná ?
Tak jsem si řekla, že se radši podívám na internet a zjistila jsem, že si mě namlouvá :D No válela jsem se smíchy.

No jdeme dále. Pokud na králíčka nemáte čas a staral by se o něj někdo jiný. Tak k vám nebude mít důvěru, ale vybuduje si ji s tím druhým. Pokud nemáte na králíčka čas, tak si ho nepořizujte, potřebuje být mazlen a mít svou péči. Potřebuje lásku. Není to hračka, ale zvíře o které potřebuje být dobře postaráno. A ne, že si koupíte králíčka a pak ho nechcete a rodiče ho prodávají a lžou, že na něj máte alergii. Pořádně si promyslete, zda se stíháte starat a vše okolo něho co potřebuje. Přejdete tím zbytečnému trápení zvířete. Nejlepší je králíčka adoptovat. Sice to ze začátku pokud je na něco zvyklí bude těžší, než třeba s malým špuntem, ale věřte mi, že za každou lásku bude neskutečně vděčný.


Doufám, že se vám článek líbil. Vaše Amaya.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára